Γυμνάστε νου και σώμα πάνω σε έναν ιμάντα ισορροπίας

Αν δεν έχετε προσπαθήσει να ισορροπήσετε πάνω σε έναν ιμάντα ισορροπίας (slackline) ίσως ήρθε η ώρα να το προσπαθήσετε. Αρχικά, αν δεν γνωρίζετε τι είναι ο ιμάντας ισορροπίας και το μυαλό σας πηγαίνει μόνο σε τσίρκο, ακροβάτες και κλόουν, τότε διαβάστε πρώτα ένα παλιότερο άρθρο μας εδώ.

Λοιπόν, μπορεί να φαίνεται εύκολο αλλά δεν είναι. Υπάρχουν πολλά βιντεάκια που κυκλοφορούν στο ίντερνετ και δείχνουν ισορροπιστές να πηδάνε και να κάνουν κωλοτούμπες πάνω σε slackline. Αυτά είναι πολύ μακριά από την πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσει κάποιος στα πρώτα του βήματα. Η αρχή είναι αρκετά δύσκολη (όπως τότε, όταν ανεβήκατε στο ποδήλατο χωρίς βοηθητικές) αλλά μετά από μερικές ώρες θα καταφέρετε να κάνετε τα πρώτα σας βήματα.

Το καλό με τον ιμάντα ισορροπίας είναι ότι δύσκολα μπορεί να τον βαρεθεί κανείς, ειδικά αν έχει παρέα που να μοιράζεται τη χαρά του παιχνιδιού. Σαν παιχνίδι, έχει διάφορα πλεονεκτήματα: είναι φορητός και μπορεί να μεταφερθεί σε κάθε εκδρομή. Μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί ανάμεσα σε 2 δέντρα σχεδόν όπου και να πάει κανείς. Είναι ελαφρύς και δεν πιάνει πολύ χώρο. Είναι ανεξάντλητος, γιατί καθώς κάποιος το μαθαίνει, ανακαλύπτει συνεχώς νέες προκλήσεις. Εκτός όμως από ένα διασκεδαστικό παιχνίδι, η ισορροπία πάνω σε έναν τεντωμένο ιμάντα έχει αποδειχτεί ότι προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα για το κορμί αλλά και το μυαλό.

1. Ολοκληρωμένη γυμναστική

Η ισορροπία πάνω σε έναν ιμάντα ισορροπίας (ή ακροβασίας) γυμνάζει πάρα πολλούς μύες του σώματος. Τα πόδια κινούνται συνεχώς για να ισορροπήσουν το σώμα. Τα χέρια κινούνται και αυτά συνέχεια πάνω κάτω για να βοηθήσουν στην ισορροπία. Οι μύες της πλάτης, των ώμων και οι κοιλιακοί δουλεύουν συνεχώς υποστηρικτικά στην όλη προσπάθεια. Η σωματική άσκηση που επιτυγχάνεται είναι χαμηλής μεν έντασης αλλά πλήρης, γιατί εμπλέκει όλο το σώμα.

Ειδικά στην αρχή, θα διαπιστώσετε ότι όταν ανεβαίνετε πάνω στον ιμάντα, αυτός τρέμει μαζί με τα πόδια σας. Αυτό είναι φυσικό, γιατί κάποιοι μύες που βελτιώνουν την ισορροπία σας δεν είναι αρκετά εξασκημένοι. Έτσι, δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στη δυσκολία που τους βάζετε. Μετά από λίγες μέρες slackline, οι μύες αυτοί δυναμώνουν και η ισορροπία πάνω στον ιμάντα γίνεται πιο εύκολη.

2. Μείωση πιθανότητας τραυματισμών

Η εκγύμναση όλου του σώματος και ειδικά των μυών στα πόδια, στο γόνατο και στους αστραγάλους ενδυναμώνει τις περιοχές αυτές και τις κάνει λιγότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς. Η εκγύμναση αυτή βοηθάει ακόμα και στην αποκατάσταση τραυματισμένων μυών κάτι που το γνωρίζουν ήδη ορθοπεδικοί, φυσιοθεραπευτές και οστεοπαθητικοί, μερικοί από τους οποίους συστήνουν τη γυμναστική με slackline.

3. Καλύτερη στάση του σώματος

Επιπλέον, η εκγύμναση όλων των μυών του σώματος πάνω στον ιμάντα ισορροπίας φαίνεται ότι συμβάλει σε μια καλύτερη στάση του σώματος γενικά. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της ενδυνάμωσης των κοιλιακών μυών που θεωρούνται βασικοί μύες για την στήριξη και σωστή στάση του κορμού. Για όσους έχουν κάνει γιόγκα, γνωρίζουν πόσο επικεντρωμένη είναι στην ενδυνάμωση του κορμού για μια σωστή στάση σώματος.

4. Αύξηση αυτοσυγκέντρωσης και εγκεφαλικής λειτουργίας

Προσπαθήστε να φέρετε στο μυαλό σας τις πρώτες σας προσπάθειες να μάθετε κάτι καινούργιο όπως για παράδειγμα, οδήγηση με το αυτοκίνητο, μια ξένη γλώσσα ή ένα μουσικό όργανο. Θα θυμηθείτε ότι απαιτούσε απίστευτη αυτοσυγκέντρωση στην αρχή και ότι κουραζόσασταν πολύ εύκολα. Μπορεί να σας πονάγανε και τα χέρια μετά από την υπερπροσπάθεια στο τιμόνι ή την κιθάρα. Έτσι και στο slackline, θα πρέπει να επιδείξετε μεγάλη αυτοσυγκέντρωση για να μην πέσετε. Αν δεν συγκεντρώσετε τη σκέψη σας 100% θα δυσκολευτείτε πολύ να ισορροπήσετε πάνω στον ιμάντα. Η αυξημένη αυτή συγκέντρωση εξασκεί τον εγκέφαλο και βελτιώνει όλες τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Η εξάσκηση του εγκεφάλου έχει δείξει ότι προσφέρει μια ασπίδα προστασίας απέναντι σε εκφυλιστικές ασθένειες όπως αυτή του Αλτσχάιμερ.

5. Αύξηση κοινωνικότητας και ενίσχυση της ανθρώπινης επικοινωνίας

Ένα από τα πράγματα που έχουν μειωθεί κατακόρυφα με την αύξηση των κοινωνικών μέσων και την υπέρμετρη χρήση της τεχνολογίας και της αυτοματοποίησης, είναι η πραγματική ανθρώπινη επικοινωνία και το απλό αλλά ουσιαστικό παιχνίδι. Το slackline δεν θα λύσει το πρόβλημα φυσικά, αλλά είναι μια εξαιρετική αφορμή να παίξετε, να γελάσετε και να γυμναστείτε με την παρέα σας με κάτι πολύ απλό. Ούτε ίντερνετ θέλει, ούτε ανταλλακτικά, ούτε λάδωμα, ούτε φόρτιση, ούτε ρεύμα, παρά μόνο 2 δέντρα και διάθεση για παιχνίδι. Ειδικά αν υπάρχουν παιδιά στην παρέα, να είστε σίγουροι ότι θα ξετρελαθούν!

Δείτε εδώ τα διάφορα μοντέλα slacklines που μπορείτε να βρείτε στο lightgear.

Αν κάποιοι φίλοι σας ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το slackline ή ψάχνουν έναν διαφορετικό τρόπο διασκέδασης και άσκησης, βοηθήστε τους! Κοινοποιήστε τους το άρθρο στο Facebook ή στο Twitter!

Θα χαρούμε να δούμε τα σχόλιά σας παρακάτω.

Αφήστε Σχόλιο