Τα βασικά της ενυδάτωσης

Είναι γνωστό σε όλους πόσο σημαντικό είναι το νερό για τον άνθρωπο. Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από 60% έως 75% νερό, ανάλογα με την ηλικία (η περιεκτικότητα μειώνεται καθώς ο άνθρωπος μεγαλώνει).

Σε μια εκδρομή ή σε μια πεζοπορία είναι συχνό το φαινόμενο της έλλειψης νερού είτε λόγω κακού υπολογισμού και οργάνωσης της εκδρομής, είτε λόγω κάποιου απρόβλεπτου γεγονότος (στέρεμα ή μόλυνση πηγών, αναγκαστική παράκαμψη διαδρομής κ.λπ). Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει μια εναλλακτική λύση στη διαδρομή σας ώστε να μην μείνετε χωρίς νερό για πολλή ώρα.

Όταν το σώμα είναι ενυδατωμένο τότε έχει περισσότερη ενέργεια και αντοχή με αποτέλεσμα να μπορεί να κινηθεί περισσότερο με λιγότερη κούραση. Αυτό είναι εμφανές στις πεζοπορίες όπου ακόμα και μια ελαφριά έλλειψη νερού, μειώνει τις αντοχές και επιδρά αρνητικά στην απόδοση του πεζοπόρου.

1. Απώλειες νερού

Το ανθρώπινο σώμα χάνει καθημερινά νερό μέσω της εφίδρωσης, των ούρων, των κοπράνων, του δέρματος κ.λπ. Το σίγουρο είναι ότι τουλάχιστον 2 lt νερού αποβάλλονται ημερησίως από το σώμα. Η πεζοπορία και η άσκηση αυξάνουν το ποσό αυτό και επομένως αυξάνονται και οι ανάγκες για νερό, ειδικά όταν ο καιρός είναι ζεστός.

Σημαντικό:
Αν το σώμα δε λαμβάνει αρκετή ποσότητα νερού, ο οργανισμός ενεργοποιεί έναν προστατευτικό μηχανισμό για να διασφαλίσει την καλή λειτουργία της καρδιάς, των νεφρών και του εγκεφάλου, αφαιρώντας έτσι νερό από όργανα και ιστούς δευτερεύοντος σημασίας (π.χ. επιδερμίδα, χείλη). Όταν έχουν "στεγνώσει" τα χείλη σας, μάλλον έχετε ήδη αφυδατωθεί και πρέπει οπωσδήποτε να πιείτε νερό.

2. Μερικές συμβουλές

Ακολουθήστε τις παρακάτω γενικές συμβουλές για να μείνετε ενυδατωμένοι/ες στις εκδρομές και στις αθλητικές σας δραστηριότητες.

  1. Πιείτε νερό τουλάχιστον 2 ώρες πριν οποιαδήποτε σωματική δραστηριότητα. Ο χρόνος αυτός είναι αρκετός για να ενυδατώσει όλα τα εσωτερικά όργανα του σώματος.
  2. Μην επαναπαύεστε στις ενδείξεις του χάρτη ότι υπάρχει κάπου πηγή στη διαδρομή σας. Πριν ξεκινήσετε την πεζοπορία σας ρωτήστε τους ντόπιους για να το επιβεβαιώσετε.
  3. Καλύτερα να πίνετε συχνά μικρές γουλιές, παρά να ξεδιψάτε μια φορά στο τόσο πίνοντας μεγάλες ποσότητες.
  4. Όταν η σωματική κόπωση είναι ή προβλέπεται να είναι μεγάλη πιείτε κάποιο ενεργειακό ποτό ή, αν δεν έχετε, προσθέστε λίγο αλάτι και ζάχαρη στο νερό σας. Η προσθήκη ζάχαρης στο νερό αποτρέπει τη μείωση της απόδοσης που προκαλείται από την πτώση του σακχάρου στο αίμα, ενώ το αλάτι βοηθάει στην απορρόφηση και τη διατήρηση των υγρών.
    (Πηγή: www.onmed.gr)
  5. Πιείτε νερό μετά το τέλος της όποιας δραστηριότητας για να αντικαταστήσετε τα υγρά και την ενέργεια που χάσατε.
  6. Τρώτε πολλά φρούτα, που ενυδατώνουν και έχουν και βιταμίνες.
  7. Αν δείτε ότι τα ούρα σας είναι σχετικά σκούρα, τότε μάλλον έχετε αφυδατωθεί. Το χρώμα των ούρων πρέπει να είναι ανοιχτό κίτρινο, όπως φαίνεται και εδώ.

 

Εσείς πίνετε όλο το νερό που πρέπει καθημερινά; Θα χαρούμε πολύ να δούμε τα σχόλιά σας παρακάτω.

Αφήστε Σχόλιο